כשהמסחר האלקטרוני פגש את פלטפורמת המדיה החברתית נוצר BOOM רציני מאוד בשוק!
המדיה החברתית הפכה בין רגע לשחקנית ריטייל רצינית!
חשיבות המדיה החברתית בכל הנוגע למסחר אלקטרוני כיום, היא בגדר עובדה שיש להתייחס אליה ברצינות רבה, שכן 74% מהגולשים שצורכים מוצר או שרות כלשהו ברשת, מסתמכים על המדיות החברתיות שלהם כדי לקבל החלטות רכישה.
בנוסף מעל 56% מהגולשים שעוקבים אחר מותגים אלו ואחרים במדיה החברתית עושים זאת כדי לצפות במוצרים/ שירותים בלבד!
מותגים רבים מגלים ומבינים כי הגולשים לא צריכים לבצע חיפוש ממוקד למוצר/ שירות שלהם, אלא מספיקה חשיפה ממוקדת של המוצר לגולשים הרלוונטיים והנכונים (קהלי יעד ומטרה), אשר יבצעו את פעולת ההמרה.
זאת נעשה ע"י שיווק ממוקד והתאמה של תוכן אורגני וממומן במדיות החברתיות השונות.
גם אם אנו נדרשים לעובדה קשה ופילוח מעמיק זה משתלם ומתגמל!
על קצה מזלג – נתונים שכדאי להכיר:
- חנות בעלת נוכחות בערוצי הסושייאל תגדיל את היקף המכירות הממוצע שלה ביותר מ-32% לעומת חנות ללא נוכחות במדיה.
- מעל ל- 30% מהגולשים מעדיפים גם לחזור ולקנות שוב באתר שבו רכשו בעבר.
- 74% מהגולשים שצורכים מוצר או שרות כלשהו ברשת, מסתמכים על המדיות החברתיות שלהם כדי לקבל החלטות רכישה.
- מעל 56% מהגולשים שעוקבים אחר מותגים אלו ואחרים במדיה החברתית עושים זאת כדי לצפות במוצרים/ שירותים בלבד!
- כ- 54% מהגולשים שנכנסו אליכם לאתר והשאירו פריטים בעגלת הקניות יחזרו וירכשו את המוצר שנטשו בסל שלהם במידה והמחיר ירד.
- 23% מהגולשים יעזבו את האתר ולא ישלימו רכישה, אם ידרשו לפתוח אצלנו חשבון.
- 57% מהגולשים יינטשו אתר איטי שלא נטען תוך 3 שנ' לאתר אחר במקום לחכות.
- קידום אורגני של סרטוני מכירה/ שירות מעלה ב- 157% את התנועה והחשיפה של הגולשים להמרת רכישה.
- תשעה מתוך 10 קונים אמרו שהחלק החשוב ביותר בהחלטת הקנייה שלהם הוא הצגה חזותית של המוצר או השירות שהוצג להם לפני תחילת תהליך הרכישה.
- צפייה בסרטון על מוצר/ שירות עדיפה פי -4 על הגולשים אל מול טקסט מידע וקידום תוכן ויזואלי של מוצר/ שירות, מעלה את הסיכוי בפי 40% לשיתוף התוכן.
הידעת????
- 85% מכלל הרכישות במסחר האלקטרוני במדיות החברתיות מגיע מפייסבוק.
- 53% מכלל מהעסקאות בכרטיסי בעולם כולו נעשה במסחר אלקטרוני מקוון.