fbpx

24/7 שיווק דיגיטלי

24 סטטיסטיקות ומגמות לשנת 2023 וגם 7 מנועי הצמיחה לשנת 2024!

 

זירת השיווק הדיגיטלית משתנה, צומחת וגודלת כל הזמן.

לכבוד השנה החדשה, ריכזתי לכם 24 מגמות שכדאי להכיר וגם מהם 7 מנועי הצמיחה בשיווק העסק שלכם בשנת 2024.

אין זמן טוב מהווה להתחיל.

 

  1. כ- 67% מאוכלוסיית העולם, 5.4 מיליארד איש משתמשים באינטרנט, כמות האנשים בעולם שעדיין נמצאים במצב לא מקוון, הינה כ- 2.6 מיליארד איש.
  2. בחמש השנים האחרונות, הצטרפו כ- 1.7 מיליארד איש ברחבי העולם לרשת האינטרנט, גידול של 4% בממוצע, כ- 192 מיליון מצטרפים חדשים בכל שנה.
  3. 4.74 מיליארד איש ברחבי העולם משתמשים במדיה חברתית כלשהי, נכון לשנת 2023 כ- 60% מאוכלוסיית העולם משתמשת לפחות בפלטפורמה אחת של המדיה החברתית.
  4. 92% מכלל הגולשים באינטרנט ברחבי העולם, מחזיקים בטלפון נייד.
  5. הזמן הממוצע למשתמש אינטרנט ברחבי העולם עומד על כ- 7 ש' יומיות ברשת האינטרנט כולה נכון לשנת 2023.
  6. גם בשנת 2023, הייתה המדיה החברתית ערוץ השיווק המוביל ביותר עבור עסקים, קידום תוכן אורגני וממומן ע"י שימוש בווידאו ממשיך להוביל בפער שנה שלישית רצוף.
  7. כ – 91% מהעסקים בעולם משתמשים בווידאו ככלי לשיווק העסק ברשת.
  8. ב- 2024 צפוי גידול של 2.1 מיליארד איש בעולם, אשר יצטרפו לקניה ברשת ע"י מסחר אלקטרוני מקוון, הערכה הכספית הצפויה מהכנסות מסחר אלקטרוני מקוון מוערכת בסכום של 6.9 טריליון דולר.
  9. 28% מהקונים ברשת האינטרנט, ינטשו את עגלת הקניות שלהם אם עלויות המשלוח גבוהות מדי.
  10. 53% מהצרכנים יעזבו דף שלוקח יותר משלוש שניות להיטען ולעלות ו- 64% מהגולשים שלא היו מרוצים מביצועי האתר, ילכו לאתר אחר בפעם הבאה.
  11. כ- 67% מהצופים ביוטיוב ביצעו רכישה כתוצאה מצפייה בתוכן ממומן.
  12. ע"פ נתונים 9 מתוך 10 צרכנים מעידים שמשלוח חינם מהווה תמריץ לקנייה באתר אונליין, ערכן של הזמנות עם משלוח חינם גבוהה ב- 30% יותר מהזמנה ממוצעת.
  13. אינסטה צפויה לגדול ל- 1.44 מיליארד משתמשים ב-2024, פייס עדין מחזיקה בכמות המשתמשים הגדולה ביותר – 2.98 מיליארד איש, כאשר פלח הגיל הצומח ביותר הינו בקרב 65+.
  14. ניהול קשרים במדיה החברתית, מראה כי יותר מ- 33% מהגולשים מעדיפים ליצור קשר באמצעות הודעות ולא שיחת טלפון עם העסק/ המותג.
  15. מידי יום מבצעת גולג כ- 8.5 מיליארד שאילתות חיפוש ברשת האינטרנט ברחבי העולם, גולש ממוצע מחפש בין 3 ל- 4 שאילתות בגוגל מידי יום.
  16. שיווק עסקי דרך קידום תוכן באתרי בלוג נמצא במקום השני כערוץ שיווק תוכן רווחי ומניב לשיפור מעורבות ויצרת המרה.
  17. הגולשים מבלים 90% מהזמן שלהם ברשת, באפליקציות או במדיה דרך המוביל שלהם.
  18. בשנים 2024 ו- 2025, צפויה עוד גדילה של 25% בשימוש וצריכת תוכן דרך מכשירי נייד חכמים.
  19. רשת טיק-טוק ביצעה את הצמיחה הגדולה ביותר, לשנת 2023 וכרגע היא ממוקמת במקום ה- 6 בדירוג המדיות החברתיות.
  20. 93% מהמפרסמים בפייס, מבצעים שימוש קבוע בקידום ממומן לניהול מסע הפרסום עבור המותג העסקי שלהם.
  21. פלח הגיל הגדול ביותר באינסטה הוא – מגיל 18-24, המהווה כ- 32% מכלל המשתמשים בפלטפורמה, כ- 70% ממשתמשי אינסטה, מתחת לגיל 35, כ- 2% בגיל 65+.
  22. אינסטה עשה גידול של כ– 21% מהכנסות פרסום, אל מול פייס, שזינקה קצת רק ב- 6% בשנת 2023.
  23. 58% מהגולשים באינסטה, מעידים שהם מגלים התעניינות ומתחילים לעוקב אחרי מותג רק לאחר שנחשפו לסטורי של העסק, אחד מכל שני גולשים במדיה, מבצע חיפוש אחרי מותגים.
  24. יותר מ- 44% מהגולשים באינסטה מבצעים רכישות במסחר המקוון של הפלטפורמה באופן שבועי, זמן השימוש הממוצע בפלטפורמה עומד נכון ל- 2023 על ממוצע של 50 דק' ביום.

 

7 מנועי הצמיחה בשיווק דיגיטלי 2024 –

 

  1. שימוש בסרטוני ווידאו לשיווק עסקי – צריכת תוכן בווידאו במדיות החברתיות נמצאת במגמת עלייה מזה חמש שנים, בשלוש השנים האחרונות, היא נמצאת במקום הראשון בפער ניכר, בתוצאות המרה אפקטיביות לקידום תוכן עסקי, אורגני וממומן כאחד.
  2. קידום בסטורי תוכן חולף/ משתנה – הדרך האפקטיבית ביותר לשימוש בתוכן משתנה עודנה "הסטורי", לאורך כל שנת 2023 הפופולריות של תוכן משתנה דרך הסטורי גדלה ויותר עסקים מבצעים שימוש תדיר ושוטף במדיה זו. שימוש אוטנטי ונכון בסטורי, מגדיל את כמות העוקבים ואת שיעור המעורבות בצורה משמעותית.
  3. מסחר אלקטרוני מגמת הגידול נמשכת – פלטפורמות המדיה החברתית השונות, שילבו אלפי תכונות מסחר אלקטרוני שונים, כל זאת במטרה לאפשר לגולשים קנייה ישירה מתוך המדיה החברתית. הצמיחה הבלתי פוסקת של המדיות החברתיות בתחום המסחר המקוון טשטשה את הגבולות והגדילה את זמני השהייה של הגולשים במדיות החברתיות.
  4. שיווק דרך בינה מלאכותית AI – מהפכת הAI כובשת בסערה מטורפת את זירת השיווק הדיגיטלי. פחות משנה וכבר מאות אפליקציות ותוכנות שונות מעמידות לרשותנו מגוון רחב ועשיר של כלי ניהול, כלי פרסום, כלי ניתוח ועוד סוגי אלגוריתמים שונים המופעלים במערכת או תוכנות AI שונות, אשר עוזרות לנו לבצע פעולות בפחות זמן, לנתח נתונים, לחזות התנהגות צרכנית, ולבנות אוטומציות למשימות כגון:  צ’אטבוטים לשירות לקוחות והמלצות מותאמות אישית למוצרים.
  5. תוכן מותאם אישית – התאמה אישית איננה יותר פריט יוקרתי, אלא ציפייה. התאמת תוכן ומסרים שיווקיים להעדפות והתנהגויות אישיות היא חיונית לבניית קשרים חזקים עם לקוחות ולהנעת המרות. שיווק באמצעות מובילי דעה: שיווק באמצעות מובילי דעה ממשיך לצמוח, עם מותגים שמשתפים פעולה עם מובילי דעה: לקידום מוצריהם או שירותיהם.
  6. מובילי דעה – משפיעים על נישות מסוימות ויכולים להשפיע משמעותית על החלטות צרכנים. תוכן וידאו: צריכת תוכן וידאו נמצאת בשיאה, עם פלטפורמות כמו יוטיוב, טיקטוק, ורילס של אינסטגרם שמתפשטות בפופולריות. שיווק באמצעות וידאו, כולל שידורים חיים וסרטונים קצרים, הוא מגמה דומיננטית ב-2024.
  7. איסוף וניתוח מידע – המידע מערוצי ונכסי הדיגיטל שלנו, לרוב, מפוזר – ולכן קשה לעסקים רבים לבצע ניתוח נכון של הנתונים ושל שיעור ההשפעה של כל מדיה. השנה, ניתוח נכסי הדיגיטל באופן אחוד הופך להיות חשוב מתמיד. ערוצי המדיה משתנים כל הזמן וחשוב שנדע לבחון את מידת ההצלחה שלנו בין אן בפרסום אורגני ו/או ממומן. בשנת 2024 מידע ממקורות חיצוניים לרבות עוגיות צד ג' פשוט הופך להפוך לאסור – ולכן החשיבות של ניתוח המידע שלנו, מהערוצים שלנו, עולה.
Scroll to Top
Open chat
איך אפשר לעזור?